Prvi nacionalni strokovni posvet Vizualna pismenost

Prvi nacionalni strokovni posvet osvetljuje stanje vizualne pismenosti na področju vzgoje in izobraževanja danes, dotika se vzgoje za vizualno pismenost in vizualnega opismenjevanja kot vzgojno-izobraževalnega dela v šolskih in kulturnih ustanovah ter obravnava pomen multimodalnega branja besedil, sposobnost prepoznavanja kakovostnih vizualnih podob izobraževalnih gradiv ter mehanizme in kriterije, ki lahko vzpostavijo dobro ilustracijo in oblikovanje kot samoumeven del javnih naročil in izobraževalnih gradiv. Opozoril bo tudi na nujnost povezovanja in sodelovanja vzgojno-izobraževalnih, muzejskih in galerijskih ustanov ter pomen razvijanja skupnih projektov in iniciativ za razvoj vizualne pismenosti.

Posvet je namenjen ravnateljem in strokovnim delavcem vzgojno-izobraževalnih zavodov, direktorjem in strokovnim delavcem kulturnih ustanov (zlasti muzejem in galerijam), mentorjem, umetnikom, oblikovalcem, knjižničarjem, založnikom, študentom in vsem, ki jih aktualno stanje vizualne pismenosti vznemirja in ga želijo izboljšati.

Prvi nacionalni posvet o vizualni pismenosti je del spremljevalnega programa 14. slovenskega bienala ilustracije. Udeležba na posvetu je brezplačna. Število udeležencev je omejeno, zato se čimprej prijavite. Prijave so možne do 22. 11. 2021 na spletnem naslovu: https://www.zrss.si/prijava/vizualna-pismenost

PROGRAM POSVETA:

8.30–9.00 – Prihod in registracija

9.00–9.30 UVODNI RAZMISLEK
Dobra ilustracija in oblikovanje kot javno Dobro
(Judita Krivec Dragan, Ministrstvo za kulturo RS)
Več kot le posvet
(Nina Ostan, Zavod RS za šolstvo)

9.30–10.15 – PLENARNO PREDAVANJE
Večni boj med eno sliko in več kot 1000 besedami? Kriteriji odličnosti v paradigmi vizualnih komunikacij na didaktičnem področju
(prof. dr. Petra Černe Oven)

10.15-10.30 – Odmor

10.30-11.15 – Multimodalna pismenost v vzgoji in izobraževanju, predstavitev s slikovnimi primeri
(dr. Janja Batič in dr. Dragica Haramija)

11.15-12.30 – Dejavniki kakovosti pri oblikovanju izobraževalnega gradiva, panel
Sodelujejo:
dr. Bea Tomšič Amon: Kako oblikovati dober učbenik
dr. Gregor Torkar: Prepoznavanje in uporaba kakovostnih učbenikov v OŠ in SŠ – ugotovitve projekta KaUč
Tanja Komadina: Vloga likovnega urednika pri snovanju učbenikov in njegov pristop k delu
(moderira: dr. Bea Tomšič Amon)

12.30–13.30: Odmor

13.30–14.45 – Učna vloga ilustracije, predstavitev s sodelovanjem Centra za ilustracijo (Vodnikova domačija Šiška)
(doc. mag. Marija Nabernik in doc. Suzi Bricelj)

14.45–16.00 – Razvijanje vizualne pismenosti v šolskem in muzejsko-galerijskem okolju, panel
Sodelujejo:
Lili Šturm: Radovednost, pozornost, dialog: pregled izbranih programov muzejev in galerij;
Brigita Strnad: V živo z umetnino do bogatejše vizualne pismenosti;
Anja Guid in mag. Andreja Čeligoj: Sodobni pristopi k interpretaciji umetniških del: strategije vizualnega razmišljanja
(moderira: Lili Šturm)

16.00–16.15 – SKLEPNE MISLI IN POGLED NAPREJ
(Programsko-organizacijski odbor posveta)

16.15–16.30 – Odmor

16.30–18.00 – VIZUALNE INICIATIVE*
Popoldanski del posveta obsega vodstva, delavnice in predstavitve:
– Vodstva z ilustratorji po 14. slovenskem bienalu ilustracije
16.30-17.00, 17.00-17.30, 17.30-18.00 (Galerija CD)
– Ilustrirane publikacije, delavnica
izvaja mag. Tilka Jamnik (Kosovelova dvorana)
– Bazar idej: Dobre prakse razvijanja vizualne pismenosti v šoli
predstavijo Tanja Šimek, Tina Žličar in Boris Urh (E1-2, E3-4)
– E-predstavitve izbranih gradiv
sodelujejo partnerske ustanove (Drugo preddverje Cankarjevega doma)

* Vsak udeleženec se v popoldanskem delu posveta udeleži ene ali dveh delavnic. Prijave so možne do zapolnitve prostih mest. V primeru zasedenosti lahko izberete drugo, še nezasedeno delavnico iz sklopa.

Več informacij najdete tudi na: https://www.cd-cc.si/kultura/literatura-in-humanistika/vizualna-pismenost